خبرها

خبرها

قهرمانی تیم شطرنج پیرامید در مسابقات باشگاه های آسیا

شطرنج

گروه فنی و مهندس پیرامید بعنوان یک شرکت با پشتوانه بیش از نیم قرن سابقه سرمایه گزاری و پیمانکاری در حوزه‌ی صنایع ساختمان ، نفت و گاز فعالیت می‌نماید. با این حال پیرامید در راستای مسئولیت های اجتماعی خود ، نگاهی ویژه به رویدادهای علمی - فرهنگی و ورزشی دارد. جدا از حمایت از ورزش های کارگری، توجه به رده‌های جوانان و ورزش هایی که نیاز به حمایت و توجه بیشتر دارند نیز در دستور کار پیرامید در این سال ها بوده است.

در این راستا، تیم شطرنج پیرامید، نماینده‌ی ایران در مسابقات آسیایی شطرنج از روز سه شنبه دهم آبان ۱۴۰۰ وارد کارزار رقابت‌ها شد. این رقابت ها پنجشنبه  20 آبان ماه 1400با قهرمانی این تیم به پایان رسید.

به گزارش روزنامه تماشا ورزشی: رقابت های جام هیبرید )آنالین -حضوری( باشگاه های شطرنج آسیا به میزبانی ایران برگزار شد. در این دوره از مسابقات ۱۴ تیم و ۱۲۶ بازیکن از 8 کشور آسیایی حضور داشتند.

این مسابقات به روش سوئیسی و در 9 دور برگزار گردید.

به گزارش ایرنا و بنا به اعلام فدراسیون شطرنج، در دور پایانی رقابت های شطرنج قهرمانی باشگاه های آسیا تیم  پیرامید  با نتیجه قاطعانه 6 بر 0 ، خراسان را از پیش رو برداشت و با کسب ۱۶ امتیاز و پوئن شکنی برتر بالاتر از تیم های بنگلادش و سنگاپور بر بام آسیا ایستاد. همچنین تیم های پلیس بنگلادش و SGChess Hub سنگاپور به ترتیب دوم و سوم شدند.

تیم پیرامید متشکل از اساتید بزرگ آقایان امیررضا پوررمضانعلی (کاپیتان) و مسعود مصدق پور ، استاد بین المللی بردیا دانشور ، اساتید فیده آرش داغلی، آبتین عطاخان و علی راستبد و ماهان بانشی و همچنین استاد فیده بانوان طناز ازلی و پرنیان قمی و ریحانه حاجات نیا بودند.

مازیار صالحی رئیس هیأت شطرنج استان فارس گفت: بسیار خوشحالیم که طی یک سال اخیر شطرنج استان فارس رشد چشمگیری داشته و در این مسابقات که با شرکت بهترین های شطرنج باز جهان برگزار شد شطرنج بازان استان فارس توانستند به مقام قهرمانی دست پیدا کنند. وی گفت: خوشبختانه استان فارس در رشته شطرنج از ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی برخوردار است و برای موفقیت آنها نیاز به حمایت می باشد. شاید اگر بتوانیم در شطرنج استان فارس اسپانسرهای خوبی پیدا کنیم بدون شک می توانیم استاد بزرگان شطرنج را از فارس در کشور و آسیا داشته باشیم.

صالحی گفت: باید تشکر کنم از کسانی که حمایت کردند تا هیأت شطرنج فارس بتواند با قدرت در این مسابقات حضور پیدا کند و خوشبختانه با عملکرد خوبی که شطرنج بازان استان فارس در مسابقات داشتند توانستیم گوشه ای از زحمات و حمایت های این عزیزان را جبران کنیم.

این خبر را در سایت رسمی فدیراسیون شطرنج آسیا بخوانید.

این خبر را در توئیتر رسمی فدراسیون شطرنج آسیا بخوانید.


(م.گلکاری)

 

 
 
 
G-VQ8GQNHQL1